Άρθρο της Εύης Καρακώστα, Βουλευτης Β! Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ
Είναι εξαιρετικά θετικό το ότι ο Έλληνας από οπαδός μετατρέπεται σε πολίτη και εμείς πια ως αριστερή κυβέρνηση οφείλουμε να το σεβαστούμε και να το αξιοποιήσουμε δίνοντάς του τον χώρο να ασκεί εξουσία
Ένα μεγάλο θέμα που οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε είναι το θέμα των ιδιωτικοποιήσεων των υποδομών της χώρας μας, όπως τα λιμάνια και τα αεροδρόμια, για τα οποία, προκειμένου να μείνουν στον έλεγχο του Δημοσίου, αγωνιστήκαμε και ως πολιτικός φορέας αλλά και ως μέλη μιας κοινωνίας που διαχρονικά παλεύει για τη διάσωση της εθνικής περιουσίας της Ελλάδας.
Οι προηγούμενοι κυβερνώντες μάς έλεγαν -και είναι αλήθεια ότι είχαν πείσει ένα μεγάλο μέρος της ελληνικής κοινωνίας- πως οι ιδιώτες θα συμμορφώσουν τα κακώς κείμενα του δημοσίου φορέα. Αυτή η άποψη κυριάρχησε από την εποχή Σημίτη έως ότου ήρθε η κρίση και σιγά-σιγά άρχισε να φαίνεται το λανθασμένο προϊόν της νεοφιλελεύθερης αντίληψης. Έτσι λοιπόν η κοινωνία συνειδητοποίησε το δίκαιο των αγώνων μας και άρχισε να στηρίζει τις απόψεις μας.
Στο μεσοδιάστημα της κρίσης η αντίληψη των ιδιωτικοποιήσεων άρχισε να εκφέρεται ως οικονομική αναγκαιότητα, προκειμένου να αντεπεξέλθουμε στις υποχρεώσεις μας και να μην χρεοκοπήσουμε.
Και σ' αυτό αντιδράσαμε στηρίζοντας την πολιτική άποψη πως μια χώρα δεν μπορεί να έχει ανάπτυξη χωρίς να σχεδιάζει και να ελέγχει τις υποδομές της.
Ο ελληνικός λαός, παρά την πληροφορία φόβου που εισέπραττε από τα μέσα ενημέρωσης, στην πλειοψηφία του άφησε στην άκρη τα κομματικά σημαιάκια, προβληματίστηκε και εμπιστεύτηκε την Αριστερά, αν και το μεγαλύτερο ποσοστό του δεν ενστερνίζεται την αριστερή ιδεολογία.
Είναι εξαιρετικά θετικό το ότι ο Έλληνας από οπαδός μετατρέπεται σε πολίτη και εμείς πια ως αριστερή κυβέρνηση οφείλουμε να το σεβαστούμε και να το αξιοποιήσουμε δίνοντάς του τον χώρο να ασκεί εξουσία.
«Μη μας προδώσετε», «Μην κάνετε πίσω» ακούμε όπου και αν βρεθούμε. Εκτός βέβαια από εκείνους που ήδη κυβέρνησαν και που μας ωθούν να κάνουμε μία από τα ίδια.
Και εδώ τίθεται η μεγάλη ευθύνη.
Συνεχίζουμε λοιπόν κι εμείς, στο όνομα της κρίσης, να ξεπουλάμε κομμάτι - κομμάτι τον εθνικό πλούτο; Ή οφείλουμε να αποδείξουμε πως μπορούμε να βάλουμε σε κίνηση την οικονομία της χώρας, στηριζόμενοι στη δημιουργικότητα και εργατικότητα του Έλληνα πολίτη, παράγοντας αξιόλογα ελληνικά προϊόντα και υπηρεσίες;
Σ' αυτή την κατεύθυνση, οφείλουμε τόσο στον ελληνικό λαό όσο και στη δική μας συνείδηση να οδηγήσουμε την ελληνική οικονομία.
Μ' αυτόν τον τρόπο σκέψης πρέπει να απαντήσουμε αρνητικά στην πρόταση του ΤΑΙΠΕΔ για την εκποίηση του ΟΛΠ.
Ο πολίτης πια δεν κοροϊδεύεται με τη μείωση των αρχικών ποσοστών πώλησης του 51% των μετοχών και τη σταδιακή αύξηση, που εύκολα ξαναφτάνει στο 67%, εκεί όπου πρότειναν και οι προηγούμενοι «πωλητές». Ο πολίτης θέλει το λιμάνι του. Πολύ περισσότερο όταν αυτό είναι το λιμάνι του Πειραιά, το λιμάνι των πολλαπλών λειτουργιών:
α) Είναι το πρώτο λιμάνι της χώρας.
β) Είναι το μεγαλύτερο τέρμιναλ κρουαζιέρας στην Αν. Μεσόγειο και το πλέον άρτια εξοπλισμένο της χώρας, σε επίπεδο ασφάλειας και παροχών στα πλοία, με υψηλό δείκτη κερδοφορίας. Εδώ πρέπει να επισημανθεί πως ο σχεδιασμός δύο προβλητών έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση στο 95% ως κρατικό έργο. Άρα δεν μπορεί να θεωρηθεί επένδυση του ιδιώτη στην όποια διαπραγμάτευση.
γ) Είναι το μεγαλύτερο λιμάνι ακτοπλοΐας με ετήσια διακίνηση 16 εκατομμυρίων επιβάτες και 5 εκατομμυρίων οχημάτων. Τι θα γίνει άραγε η εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών και των μη κερδοφόρων δρομολογίων με τη λογική των ιδιωτών για το κέρδος; Αναρωτιέμαι, η αύξηση των ναύλων επιβατών και εμπορευμάτων δεν ξέρουμε ότι είναι δεδομένη; Μήπως όλα αυτά βλάπτουν την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών προϊόντων και τον τουρισμό στις νησιωτικές περιοχές, που δεν είναι και λίγες στη χώρα μας;
δ) Είναι το μεγαλύτερο τέρμιναλ αυτοκινήτων στην Αν.Μεσόγειο με υψηλό δείκτη κερδοφορίας.
ε) Είναι το παράκτιο μέτωπο της ευρύτερης περιοχής των Λιπασμάτων. Μην ξεχνάμε τη νομοθετική πρωτοβουλία για την αξιοποίησή του, που κατατέθηκε ως τροπολογία, αλλά και τους αγώνες του πειραϊκού λαού, προκειμένου να διατηρηθεί ένας πνεύμονας ανοιχτός στη θάλασσα.
στ) Είναι το εμπορικό τμήμα εμπορευματοκιβωτίων, τόσο αυτό που έμεινε στη διαχείριση του ΟΛΠ όσο και το τμήμα που διαχειρίζεται η COSCO.
ζ) Είναι η επισκευαστική ζώνη Περάματος και το σύνολο των ναυπιγοεπισκευών στο Πέραμα. Δεν πρέπει ξεχνάμε ποτέ ότι το σύνολο των δραστηριοτήτων που σχετίζονται με την επισκευή επιφέρουν σημαντικά οφέλη στις πόλεις που περιβάλλουν το λιμάνι, που είναι ο κυριότερος εργασιακός τροφοδότης της ευρύτερης περιοχής.
η) Είναι η ιχθυόσκαλα.
θ) Είναι οι όρμοι Φωρών και αλιέων που οφείλουμε να αναβαθμίσουμε.
ι) Είναι οι αρχαιολογικοί χώροι της περιοχής (Κυνοσούρα, μνημείο του Θεμιστοκλή).
Με ποια λοιπόν λογικά πολιτικά και οικονομικά επιχειρήματα, η δική μας αριστερή κυβέρνηση θα απεμπολήσει πουλώντας -γιατί πουλάς όταν δίνεις μετοχές- τον χώρο όπου αναπτύσσεται το σύνολο αυτών των δραστηριοτήτων;
Θα ήθελα τέλος να μεταφέρω στους συντρόφους που διαχειρίζονται τη διαπραγμάτευση αυτό που μου λέει ο ελληνικός λαός: «Μην υποχωρήσετε».
Οφείλουμε να εξηγήσουμε στους πολίτες όλες τις μακροχρόνιες και όχι μόνον τις κοντινές συνέπειες των όποιων επιλογών μας.
Με την προσδοκία να υπάρξει σύνεση και αριστερή κατεύθυνση, αναμένω.
avgi.gr