Από το Καστελόριζο έως τις Πρέσπες: Τα μνημόνια, η «πρώτη φορά αριστερά» και τα «βαπτίσια» της Βαρδαρίας

Παρασκευή 29 Ιουνίου 2018



Είναι φανερό πως κλείνει ένας κύκλος. Ένας κύκλος που ταυτίζεται με την ολοκλήρωση ενός συγκεκριμένου εξουσιαστικού σχεδιασμού.


Από την δημιουργία της λεγόμενης «κρίσης», τα όσα ακολούθησαν με την είσοδο στο ΔΝΤ, τα μνημόνια, τις αντιδράσεις, βίαιες και μη, τις κυβερνήσεις που κάθε μία, στον βαθμό που μπορούσε, προώθησε τα σχέδια των αφεντικών της Ενοποιημένης Κυριαρχίας στον Ελλαδικό χώρο, τους εκατοντάδες χιλιάδες, κυρίως νέους, που μετανάστευσαν, την «πρώτη φορά αριστερά», τα capital controls, τις ακόμη απεχθέστερες συνθήκες φτωχοποίησης, μέχρι και τη συμφωνία Τσίπρα-Ζάεφ, είναι ξεκάθαρο πως τα εν λόγω γεγονότα διατρέχει ένας κοινός σχεδιασμός, αλλά και εκτέλεση. Ο σχεδιασμός, αυτός ασφαλώς και αποτελεί το επί μέρους ενός ευρύτερου σχεδίου για τον έλεγχο και την επιβολή σκληρότερων όρων σκλαβιάς στους εξουσιαζόμενους του Βαλκανικού χώρου, αλλά, βεβαίως, συνδέεται και με όσα συμβαίνουν εδώ και χρόνια στη Μέση Ανατολή και στη Βόρειο Αφρική.

Είναι ενδεικτικό της σύνδεσης των μνημονίων με τη συμφωνία για το μακεδονικό πως ο αποχωρήσας από το κόμμα των ΑΝΕΛ, Δημήτρης Καμμένος, δήλωσε ευθαρσώς πως, στην συνεδρίαση της κοινοβουλευτικής ομάδας, πριν ολοκληρωθεί η ψηφοφορία για την πρόταση μομφής της ΝΔ, ο Πάνος Καμμένος τους ζήτησε να παραμείνουν στην κυβέρνηση, μιας και η αναγνώριση της Βαρδαρίας ως «Βόρεια Μακεδονία», συνδέεται άμεσα με τη μείωση του χρέους. Ασφαλώς, όπως μας φανέρωσαν τα γεγονότα, ούτε αυτό ίσχυσε. Ωστόσο, είναι προφανής η σύνδεση των μνημονίων με την είσοδο στο ΝΑΤΟ και στην Ε.Ε των Σκοπίων.

Προτού αναπτύξουμε τις απόψεις μας για τα πρόσφατα γεγονότα, είναι απαραίτητο να ξεδιπλώσουμε κάποιες σκέψεις για το πώς λειτουργεί εν γένει η εξουσία, αλλά, ειδικότερα, για το τι μπορούν να προσφέρουν φαινομενικά ασήμαντοι παράγοντες της πολιτικής στο προχώρημα σημαντικότατων εξουσιαστικών σχεδιασμών στην ευρύτερη γεωπολιτική σκακιέρα.

Είναι ιστορικά τεκμηριωμένο πως όταν η εξουσία δυσκολεύεται, για τον έναν ή τον άλλον λόγο, να προωθήσει είτε επί μέρους είτε εξ ολοκλήρου σημαντικούς σχεδιασμούς της, «επιστρατεύει» τους «άφθαρτους», τους «αγωνιστές», τους «ριζοσπάστες». Και όσο πιο τιποτένιοι είναι, τόσο το καλύτερο για αυτήν, καθώς ως τιποτένιοι όταν θα τους δοθεί η ευκαιρία να γίνουν, έστω για λίγο, κυβέρνηση, θα χρωστούν στους ευεργέτες τους κυριολεκτικά τα πάντα. Τα παραδείγματα τόσο από την παγκόσμια, όσο κι από την καθ’ ημάς πραγματικότητα είναι πολλά.

Ασφαλώς και οι λέξεις «άφθαρτοι», «αγωνιστές» και «ριζοσπάστες» μπήκαν, ως όφειλαν, σε εισαγωγικά. Ας μη γελιόμαστε, η πολιτική, ως άτμητος και ενιαίος άξονας, συναπαρτίζεται ισόποσα τόσο από τους πολιτικούς «πρώτης γραμμής», όσο και από «αγωνιστές», που είτε ελέγχουν είτε προσπαθούν να ελέγξουν, κάθε κοινωνική δράση που εχθρεύεται την εξουσία. Ως εκ τούτου, πολλές φορές, είναι εξ ίσου χρήσιμος, αν όχι περισσότερο, ένας κινηματικός παράγοντας, από έναν εν ενεργεία υπουργό. Και αυτό οι μηχανισμοί αφομοίωσης του κράτους το γνωρίζουν πολύ καλά.

Ας γίνουμε όμως πιο συγκεκριμένοι. Οι λόγοι που στην κουστωδία του Σύριζα δόθηκε η διαχείριση του Ελλαδικού προτεκτοράτου, από τους αληθινούς εξουσιαστές της σύγχρονης Δυτικής αυτοκρατορίας και των υπερκρατικών οργανισμών της (ΝΑΤΟ, ΔΝΤ,ΕΕ κτλ) ταυτίζονται απολύτως με τα προαναφερθέντα. Ούτε οι ίδιοι οι ανύπαρκτοι του Σύριζα θα πίστευαν ποτέ, ακόμη και στα πιο τρελλά τους όνειρα, πως θα πάρουν υπουργικά γραφεία ή ότι ο αρχηγός τους θα στρογγυλοκάθεται για χρόνια στους καναπέδες του μεγάρου Μαξίμου. Άρα, οφείλουν τα πάντα στους ευεργέτες τους.

Ποιοί είναι όμως οι ευεργέτες τους; Δεν είναι δύσκολη η απάντηση, αν φέρουμε κατά νου την επίσκεψη Τσίπρα, ως αρχηγού ακόμη της αξιωματικής αντιπολίτευσης, στο ίδρυμα Κλίντον, αλλά και τις απευθείας επαφές του με το ίδρυμα Ροκφέλερ και όλους τους εξουσιαστικούς μηχανισμούς που σχετίζονται με τα εν λόγω ιδρύματα. Αλλά και στα καθ’ ημάς, δεν πέρασαν απαρατήρητες οι στενότατες σχέσεις του με την οικογένεια Αγγελόπουλου, με τον Ιβάν Σαββίδη, με τα γνωστά εκδοτικά συγκροτήματα, με καναλάρχες κ.ά.

Οι ανωτέρω και κυρίως, όπως ήδη ανεφέρθη, όσοι πραγματικά διαθέτουν δική τους εξουσιαστική ατζέντα, εύκολα παρατήρησαν στον Τσίπρα και στο κομματίδιό του των κινηματικών συνιστωσών τα εξής: πως πρόκειται για μια δράκα εναλλακτικών λιγούρηδων, πεινασμένων για εξουσία, υπερήφανων –ανάμεσα στ’ άλλα– για τον ανθελληνισμό τους, ικανών να πράξουν ο,τιδήποτε για να μπουν στα υψηλότερα κλιμάκια της εξουσίας. Μιας εξουσίας την οποία αποστερήθηκαν μετά την ήττα του Εμφυλίου μεν, αλλά στην οποία πάντα είχαν το ρόλο τους με την σύμφωνη γνώμη των «νικητών». Παράλληλα, και αυτό είναι ιδιαιτέρως σημαντικό, προώθησαν μέσα από τα λεγόμενα εναλλακτικά ΜΜΕ, κυρίως ιστοτόπους, που ελέγχουν άμεσα ή έμμεσα, την ανάγκη να στηριχτεί ο Σύριζα, να ενισχυθεί τόσο εκλογικά, όσο και κομματικά. Όπερ και εγένετο.

Η συνέχεια είναι γνωστή. Θα ήταν περιττό να επαναλάβουμε όσα συνέβησαν από το καλοκαίρι του ’15, μέχρι σήμερα. Η ουσία είναι πως πλήθη ανθρώπων –πολλοί εξ αυτών ασφαλώς θα είχαν συμμετοχή και στις αντιμνημονιακές διαδηλώσεις– «ακούμπησαν» τις ελπίδες τους στην προοπτική μιας «κυβερνώσας αριστεράς». Οι κομμουνιστές του Σύριζα, καθώς και η φοβερή και τρομερή πασοκαρία, που τους συνεπικουρεί, οδήγησαν –όπως οι «ένδοξοι» πολιτικοί τους πρόγονοι του ΚΚΕ, του ΕΛΑΣ και του ΔΣΕ– όλους αυτούς τους ανθρώπους σε μια προσχεδιασμένη ήττα, σε μια συναισθηματική, ηθική και υλική συντριβή πάνω στην οποία βασίστηκε η άνετη και αναίμακτη προώθηση των μνημονιακών σχεδίων από το 2015 και μετά. Όσοι γνωρίζουν από κινηματικές διαδικασίες γνωρίζουν από πρώτο χέρι την μαστοριά τους στο να μετατρέπουν τις «νίκες» σε «ήττες» και τις «ήττες» σε «νίκες». Αλλά, κυρίως, στο να οδηγούν έντεχνα και ύπουλα στην συντριβή ευρύτερων κοινωνικών κομματιών και άρα στην ενδυνάμωση της εξουσίας την ώρα που διατυμπανίζουν πως αγωνίζονται.

Δεν αναφερόμαστε τυχαία σε κομμουνιστές και όχι εν γένει σε αριστερούς. Η έννοια του αριστερού είναι αρκετά θολή ενώ του κομμουνιστή απολύτως συγκεκριμένη. Είναι μια συγκεκριμένη μέθοδος κατάκτησης της εξουσίας δια της στρατηγικής διαχείρισης και εκμετάλλευσης των διαφόρων υπαρκτών κοινωνικών ζητημάτων και της κομματικής επικυριαρχίας επί των αγωνιζομένων. Αριστεροί μπορεί να υπάρχουν πολλοί, αλλά οι κομμουνιστές ήταν πάντα μια ισχνή μειοψηφία. Όσοι νομίζουν πως ο Τσίπρας και η παρέα του δεν είναι πραγματικοί κομμουνιστές αλλά «πρόδωσαν» την Αριστερά κάνουν λάθος. Μάλλον για τους εαυτούς τους θα πρέπει να αναρωτηθούν μήπως οι ίδιοι είναι κάτι άλλο.


Οι αμαρτίες της ιστορίας: στα χνάρια της Κομιντέρν





Η ιστορία των κομμουνιστών του ΚΚΕ –από τα σπλάχνα του οποίου προέκυψαν τα εν λόγω φυντάνια– στο ζήτημα της Μακεδονίας είναι γνωστή και πολύ συγκεκριμένη. Τόσο συγκεκριμένη ώστε να δικαιολογείται απόλυτα ο Κουτσούμπας να αποχωρήσει προσχηματικά από τη συζήτηση για το Μακεδονικό. Όταν έχεις λερωμένη τη φωλιά σου, καλύτερα να μη μιλάς. Έτσι κι αλλιώς και οι ιδεολογικοί τους αντίπαλοι προτιμούν τη σιωπή, φανερώνοντας το πόσο βαθιές και ανείπωτες ήταν οι συμφωνίες που δρομολόγησαν την κατάσταση στην Ελλάδα μετά τον Εμφύλιο.

Ήταν η πολιτική, λοιπόν, του Κ.Κ.Ε., που από το Νοέμβριο του 1924 (όταν μαζί με όνομα άλλαζε και τακτική) επιδίωκε τη δημιουργία μιας βαλκανικής Μακεδονίας. Ήταν αυτή η γραμμή που δέχτηκε να υπηρετήσει και επέβαλε με κάθε τρόπο η Κομιντέρν. Η ηγεσία του πρώην ΣΕΚΕ(ΚΚΕ), δηλαδή ο Θωμάς Αποστολίδης κι ο Γιάννης Κορδάτος, απομακρύνθηκε με κάθε τρόπο και στη θέση τους οι Μάξιμος και Πουλιόπουλος ανέλαβαν να μεταμορφώσουν την Ελλαδική Αριστερά σε πειθήνιο όργανο της Κομμουνιστικής Διεθνούς. Έναν αιώνα σχεδόν μετά, αυτή η πολιτική ενεργοποιήθηκε και πάλι και ας μην υπάρχει Κομμουνιστική, αλλά, ουσιαστικά Διεθνής της Ενοποιημένης Κυριαρχίας.

Είναι γνωστό, επίσης, πως κατά το τέλος του Εμφυλίου το 1949 το ΚΚΕ υιοθέτησε την άποψη περί αυτοδιάθεσης της Μακεδονίας, προκαλώντας μεγάλο αριθμό λιποταξιών από την πλευρά των Ελληνικής καταγωγής μαχητών του ΔΣΕ. Επίσης, μεγάλος αριθμός των μαχητών του ΔΣΕ ήταν Σλαβομακεδόνες, μεταξύ των οποίων αρκετοί πρώην κομιτατζήδες οι οποίοι συνεργάστηκαν με τις δυνάμεις του Άξονα κατά τη διάρκεια της Κατοχής. Κάποια στιγμή υπολογίζεται πως έφτασαν να είναι το 30% του συνόλου των μαχητών. Η σχέση τους με τους Έλληνες συντρόφους τους συχνά ήταν από αμήχανη έως και ανταγωνιστική για μια θέση στον «ήλιο» του κόμματος, πράγμα που οδηγούσε σε προστριβές, τις οποίες τελικώς δεν μπόρεσε να ελέγξει αποτελεσματικά ούτε το ΚΚΕ. Ειδικότερα, μετά από την «προδοσία του Τίτο» το 1948 και την αποχώρησή του από την Κομιντέρν, το ΚΚΕ προχώρησε και σε εκκαθαρίσεις πολλών Σλαβόφωνων πολλοί από τους οποίους κατευθύνθηκαν προς την πρώην Γιουγκοσλαβία. Η τελική ήττα του ΚΚΕ υποχρέωσε τα εναπομείναντα κομμάτια των Σλαβομακεδόνων μαχητών του να περάσουν στην περιοχή των Σκοπίων.

Έχοντας –πολύ συνοπτικά βέβαια– υπ’ όψιν όλα τα παραπάνω γίνεται φανερό πως σήμερα βρισκόμαστε ενώπιον φαντασμάτων του παρελθόντος. Οι γόνοι των Σλάβων πρώην κομμουνιστών του ΔΣΕ αποτελούν μέρος των σημερινών υπερεθνικιστών των Σκοπίων. Κι αυτοί που υπέγραψαν τη συμφωνία σήμερα είναι οι ιδεολογικοί γόνοι αυτών που προωθούσαν κατά τον Εμφύλιο την αυτονομία της Μακεδονίας, πράγμα που εν’ μέρει θα πετύχαιναν φυσικά, εάν κέρδιζαν. Ουσιαστικά θα μιλούσαμε τότε για μια ημι-κρατική οντότητα υπό την κυριαρχία του ΚΚΕ στο χώρο της Δυτικής Μακεδονίας η οποία φυσικά θα ήταν τόσο εξαρτώμενη από τον Τίτο, ώστε επί της ουσίας η Γιουγκοσλαβία θα επεκτεινόταν προς το νότο. Οπότε, η καχυποψία του μετεμφυλιακού κράτους για τους Σλαβομακεδόνες που παρέμειναν στην επικράτειά του ήταν δεδομένη, πράγμα που βεβαίως είχε επιπτώσεις στους ίδιους.

Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να βάλουμε και τους προσφυγικούς πληθυσμούς των Ποντίων και των Μικρασιατών που κατέκλυσαν τη Μακεδονία μετά τη Μικρασιατική καταστροφή. Η στάση αυτών των ανθρώπων –είτε ήταν Αριστεροί είτε όχι– ήταν πολύ απλή: είχαν πολύ νωπή την οδυνηρή εμπειρία της απώλειας μιας πατρίδας και δεν είχαν απολύτως καμία διάθεση να απωλέσουν και μία δεύτερη. Αυτό ήταν καθοριστικό για τη στάση τους τόσο κατά τον Ελληνο-ιταλικό πόλεμο του 1940 όσο και κατά τις Μακεδονικές εμφυλιακές φιλοδοξίες του ΚΚΕ, οπότε και πολλοί από αυτούς αποσκίρτησαν από τις τάξεις του. Ουσιαστικά ο σχεδιασμός της Μικρασιατικής καταστροφής λειτούργησε αποτρεπτικά –άθελά του βέβαια– για τον σχεδιασμό της δημιουργίας μιας ξεχωριστής Μακεδονικής κρατικής οντότητας. Από τη στιγμή που συμπαγείς Ελληνικοί πληθυσμοί ήρθαν στη Μακεδονία καθιστώντας το Ελληνικό στοιχείο απολύτως πλειοψηφικό, το να αυτονομηθεί αυτή ως προς το Ελληνικό κράτος, γινόταν μια δύσκολη υπόθεση.

Όταν στα μυαλά των ανθρώπων το παρελθόν δεν τελειώνει τότε το μόνο μέλλον γίνεται το παρελθόν. Οπότε, ας έχουμε υπ’ όψιν μας την ιστορία.


Η κρυφή γοητεία της πόλωσης: όποιος δεν είναι μαζί μας είναι φασίστας



Επιστρέφοντας στο σήμερα, το δούναι και λαβείν της συναλλαγής του Σύριζα με τα αληθινά αφεντικά του πλανήτη μπορεί να συνοψισθεί στα εξής λόγια: «εμείς μπορούμε να ελέγξουμε τις κοινωνικές αντιδράσεις, γιατί έχουμε στο χέρι μας, έμμεσα ή άμεσα, άπαντες τους συνδικαλιστικούς φορείς, αλλά, το κυριότερο, εδώ και χρόνια, με τις διάφορες συνιστώσες, γκρούπες και γκρουπούσκουλα που διαθέτουμε, έχουμε μετατρέψει το αναρχικό/αντιεξουσιαστικό εν Ελλάδι ρεύμα σε ένα ακίνδυνο για την εξουσία αριστερίστικο κίνημα. Δώστε μας λοιπόν τις κυβερνητικές καρέκλες, δώστε στους πειναλέους κουταλοφόρους μας καλοπληρωμένες θέσεις στις ΜΚΟ σας και εμείς θα κάνουμε Ο,ΤΙΔΗΠΟΤΕ μας ζητήσετε». Ο στόχος ήταν και είναι πάντα η εξουσία και ο έλεγχος κοινωνικών κομματιών η στρατηγική για την κατάκτησή της.

Ας δούμε τώρα το συγκεκριμένο γεγονός, δηλαδή την επαίσχυντη συμφωνία της κυβέρνησης Συριζανέλ με το κράτος της Βαρδαρίας. Κατ’ αρχάς, γεννάται το εύλογο ερώτημα πώς είναι δυνατόν, κάθε φορά που το κράτος δυσκολεύεται να επιβάλει στην κοινωνία επιπλέον απεχθείς όρους σκλαβιάς, να εμφανίζεται ένας χρήσιμος «λαγός», φαινομενικά «από το πουθενά», και με τις πράξεις ή τα λεγόμενα του να προσπαθεί να αποπροσανατολίσει το μεγαλύτερο κομμάτι της κοινωνίας; Βεβαίως, το πόσο στριμωγμένη νιώθει η εξουσία την εκάστοτε στιγμή, καθορίζει και το είδος του «λαγού». Αλλού χρειάζονται παρακρατικές συμμορίες, όπως στη Μαρφίν, αλλού συμπορευόμενους «αντίπαλους» πολιτικούς όπως τον Κασιδιάρη, με τα χαστούκια στον Δένδια, και τον Μπαρμπαρούση, που αυτά που ανέφερε μοιάζουν σα να του τα «παρήγγειλαν» ο Τσίπρας με τον Καμμένο.

Και δεν έχει σημασία αν ο αναφερόμενος «χρήσιμος ηλίθιος» ήταν σε συνεννόηση με το κόμμα της Χ.Α, όπου άνηκε μέχρι την πρόσφατη διαγραφή του για τις εν λόγω δηλώσεις του. Είναι εύκολο να βάλεις μία «καλοκουρδισμένη» μαριονέττα να πει όσα εσύ θέλεις να ειπωθούν και έπειτα να τον «αδειάσεις», αποποιούμενος οποιανδήποτε σχέση. Εξ άλλου, είναι γνωστός ο ρόλος της Χ.Α, ως «αντίπαλο δέος» της «πρώτης φοράς αριστερά». Η απολύτως τεχνητή πόλωση τρέφει πολιτικά και ψηφοθηρικά και τους δύο. Ας μη λησμονούμε επίσης ότι επί κυβερνήσεως Συριζανέλ διεκόπη η προφυλάκιση τους. Βέβαια, το δικαστήριο εκκρεμεί, με ό,τι σημαίνει αυτό, για ενδεχόμενους εκβιασμούς και παρασκηνιακές συμφωνίες.

Το ζήτημα της πόλωσης είναι σημαντικό, μιας και αυτό διατρέχει ιστορικά τις πολιτικές και κοινωνικές εξελίξεις τουλάχιστον του τελευταίου αιώνα στον Ελλαδικό χώρο. Πρόκειται για το ίδιο απλοϊκό μεν, αλλά πολύ αποτελεσματικό πολιτικό «παιχνίδι» των εξουσιαστών, που οδήγησε τόσο στην Μικρασιατική καταστροφή, όσο και στην Εμφύλια ανθρωποσφαγή. Στην πρώτη περίπτωση είχαμε την ακραία πόλωση ανάμεσα σε βενιζελικούς και αντιβενιζελικούς, στην δεύτερη μια εξίσου ακραία πόλωση ανάμεσα στους αποκαλούμενους μοναρχοφασίστες και στους σταλινικούς. Το αποτέλεσμα ήταν το σύνολο του κόσμου μαζί με όλες τις διαφορετικές απόψεις και πρακτικές να συνθλιβεί κυριολεκτικά ανάμεσα στα κατασκευασμένα αυτά δίπολα.

Αν κάνουμε την αναλογία με το σήμερα, θα δούμε πως επιχειρείται –και σε μεγάλο βαθμό έχει επιτευχθεί– ίδιας μορφής πόλωση. Οι Συριζανέλ και η Χ.Α, ασφαλώς με τη βοήθεια των «μάχιμων» θεραπαινίδων τους, προσπαθούν να αναστήσουν το φάντασμα του φασισμού-αντιφασισμού και σε κάποιον βαθμό το έχουν κατορθώσει. Δεν είναι τυχαίο που ο υπουργός του Σύριζα Τσιρώνης δήλωσε πριν λίγες μέρες ανερυθρίαστα πως «όποιος δεν συμφωνεί με το Β. Μακεδονία ταυτίζεται με τις απόψεις του Μπαρμπαρούση», αλλά και η ανεκδιήγητη δήλωση του υπουργού Κοντονή ότι «όσοι αποδοκιμάζουν την ονομασία είναι ακροδεξιοί και ναζιστές»(!). Θεωρούμε πως, αν και υπάρχουν κάποιοι που υποπίπτουν στην εν λόγω πολιτική τεχνική, η πλειονότητα παραμένει ψύχραιμη.

Ας μην ξεχνάμε ποιους σκοπούς εξυπηρέτησε ο Εμφύλιος. Πρώτον, για να διασωθούν οι δωσίλογοι της Κατοχής που μέσα από τα εγκλήματα και την καταστροφή του Εμφυλίου ξέπλυναν τις δικές τους αμαρτίες και εξασφάλισαν την ατιμωρησία τους, επικρατώντας μέχρι και σήμερα. Δεύτερον, για να εξοντωθούν ευρύτερα κοινωνικά κομμάτια –ένθεν και ένθεν– τα οποία, βγαίνοντας από τον πόλεμο και την Κατοχή, ήταν μη ελεγχόμενα και απείθαρχα. Τρίτον, για να εμπεδωθεί η Αμερικανική κυριαρχία στον Ελλαδικό χώρο, θέτοντας σε εφαρμογή στην πράξη την συμφωνία της Γιάλτας. Αν το δούμε προσεκτικά, και οι τρεις λόγοι λειτούργησαν συμπληρωματικά μεταξύ τους.

Σήμερα έχουμε –τηρουμένων των αναλογιών βέβαια– μια αντίστοιχη πραγματικότητα. Πρώτον, υπάρχουν πάρα πολλοί εγχώριοι εξουσιαστές που δεν ατενίζουν με σιγουριά το μέλλον τους καθώς είναι παραφορτωμένοι με τα εγκλήματα της εποχής των Μνημονίων. Βρίσκονται στην ίδια θέση με τους δωσίλογους της Κατοχής, καθώς τίποτα ακόμη δεν έχει τελειώσει. Δεύτερον, όλος ο Ελλαδικός χώρος έχει συμπληρώσει σχεδόν μια δεκαετία στη βάσανο του οικονομικού πολέμου και την ανηλεή εξαπάτηση και κανείς δεν μπορεί να υπολογίζει από αυτό το σημείο και μετά στην Ιώβεια υπομονή του. Τρίτον, ο Διεθνής παράγοντας με προεξάρχοντες τους Αμερικανούς και Γερμανούς επιθυμούν τον ασφυκτικότερο έλεγχο των Βαλκανίων, έχοντας εξασφαλίσει –απ’ ότι φαίνεται– και μια καταρχήν συμφωνία με τους Ρώσσους.

Εν’ ολίγοις, όταν συσσωρεύονται τέτοιου μεγέθους ζητήματα, ο συνήθης τρόπος διαχείρισής τους είναι η καλλιέργεια εμφυλιοπολεμικών συνθηκών στον κοινωνικό χώρο. Εξ ου και η αιτιολόγηση της πόλωσης. Μόνον που πλέον οι εποχές δεν είναι και τόσο ίδιες. Δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή επαρκής «κοινωνική μαγιά» που θα ήταν ικανή να αποπροσανατολιστεί σε αυτήν την κατεύθυνση, οπότε κανείς δεν πρέπει να φοβάται. Πιο πολύ επισείουν την σκιά μιας εμφυλιοπολεμικής κατάστασης, χρησιμοποιώντας την ως φάντασμα. Προσπαθούν να τρομοκρατήσουν με τις σκιές και να διαχειριστούν τον παραγόμενο φόβο. Τίποτε άλλο δεν μπορούν να κάνουν· οπότε τα πράγματα αυτή τη στιγμή είναι πολύ δύσκολα για τους εγχώριους εξουσιαστές κι ας μην το δείχνουν.


Κάτω από το όνομα υπάρχει πλούτος, κάτω από την αδερφωσύνη των λαών πολύ αίμα



Ο «Ιανός» τής διεθνούς κυριαρχίας επεδίωκε πάντοτε μια διέξοδο στο Αιγαίο. Αυτή τη φορά, όπως φαίνεται, όχι μόνο για να περνούν ανεμπόδιστα τα εμπορεύματα από τα λιμάνια της Μακεδονίας στην Κεντρική Ευρώπη, αλλά και επειδή, πλέον, χρειάζεται να κυκλοφορούν ανεμπόδιστα τα κοιτάσματα αερίου και άλλων τιμαλφών του υπεδάφους, απαραίτητων για να συνεχίζουμε να καλπάζουμε στο άρμα της τεχνολογίας πάνω από το πτώμα της γης. Η δημιουργία Ειδικής Οικονομικής Ζώνης (ΕΟΖ), με επίκεντρο τη Θεσσαλονίκη, στα πλαίσια της «Ευρώπης των Περιφερειών» αποτελεί διακαή πόθο των αυτοκρατόρων της Δύσης στα Βαλκάνια και η «λύση» του μακεδονικού με τους επιθυμητούς για αυτούς όρους, θα διευκολύνει την πραγματοποίησή της.

Η Διεθνής κυριαρχία είναι μία κι αδιαίρετη, αριστερή και δεξιά, παραδοσιακή και μεταμοντέρνα και έργο της είναι να προδίδει πάντα κάθε ειλικρινή πρόθεση και ειλικρινή αγώνα. Δουλειά της είναι να στρέφει κάθε άνθρωπο που κοιτάζει ακόμη ψηλά εναντίον των υπολοίπων. Και όπου χρειάζεται δημιουργεί εμφύλιες διαμάχες, για να συνεχίζει ανενόχλητη το έργο της. Αλλού θα υποδαυλίσει τους ακραίους εθνικισμούς, αλλού αιώνιες θρησκευτικές αντιπαλότητες, αλλού και τα δύο. Τα παραδείγματα πολλά. Στον ίδιο άξονα, θα ενισχύσει παντοιοτρόπως διάφορα «ελευθεριακά» κινήματα, που, χρησιμοποιώντας την προκρούστεια κλίνη της λεγόμενης «πολιτικής ορθότητας», περιορίζουν ασφυκτικά την πραγματική ελευθερία των πολλών. Εν ολίγοις, μπορεί να χρησιμοποιήσει είτε τον εθνικισμό είτε τον διεθνισμό προς όφελός της. Ασφαλώς, στα χρόνια που διανύουμε το κυριότερο και χρησιμότερο εργαλείο της Διεθνούς κυριαρχίας είναι ο διεθνισμός. Εργαλείο ύπουλο και αποτελεσματικό.

Ας γίνουμε τώρα περισσότερο συγκεκριμένοι για ό,τι έγινε στις Πρέσπες, με την λεγόμενη συμφωνία Τσίπρα-Ζάεφ. Δηλαδή –για να μην κοροϊδευόμαστε– την συμφωνία που υπέγραψαν οι εν λόγω πολιτικές μαριονέττες, για λογαριασμό των πραγματικών αφεντικών τους. Ουσιαστικά, πρόκειται για κανονική ανταλλαγή σκλάβων, μια συμφωνία που, αν πράγματι υλοποιηθεί, στοχεύει σε αναδιάταξη των υπηκόων στη Μακεδονία, την οποία οι διεθνείς εξουσιαστές αντιμετωπίζουν ήδη ως κατακτημένο χώρο. Κάθε κοινωνικός χώρος, λοιπόν, που υφίσταται κατάκτηση θα πρέπει να διαλυθεί και να συναρμολογηθεί εκ νέου ώστε να ταιριάζει στην κατάσταση που τα διεθνή εξουσιαστικά μπλοκ επιθυμούν. Οι Γερμανοί, όταν κατέκτησαν τον Ελλαδικό χώρο, έδωσαν την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη στους Βούλγαρους συμμάχους τους. Δική τους ήταν όπου ήθελαν την έδιναν. Και τώρα έτσι είναι, αν και τα μέσα που χρησιμοποιούνται είναι διαφορετικά. Το Ελληνικό κράτος είναι, προς το παρόν, τουλάχιστον ο ηττημένος ενός οικονομικού πολέμου και ο ηττημένος δεν πληρώνει μόνο φόρους υποτέλειας· χάνει και εδάφη.

Δεν είναι το κράτος ή η αναδιάταξη της κυριαρχίας που μας απασχολεί. Για τη Μακεδονία, εάν ένα τέτοιο σενάριο ισχύσει, σημαίνει πως συν τω χρόνω θα αλλάξει εντελώς η σύσταση του πληθυσμού. Το ζητούμενο δεν είναι τόσο το λεγόμενο «Μακεδονικό» κράτος, αλλά να γίνει αποδεκτή από το Ελλαδικό κράτος και, κυρίως, από τους εδώ εξουσιαζόμενους, η ύπαρξη «μακεδονικού» έθνους. Και ας μη γελιόμαστε, δεν έχει καμία σημασία από τί πραγματικές εθνότητες αποτελείται σήμερα ή θα αποτελείται στο μέλλον αυτή η κατασκευασμένη εθνότητα. Όλες οι αυτοκρατορίες του παρελθόντος, όταν δεν μπορούσαν να ελέγξουν αποτελεσματικά έναν γεωγραφικό χώρο, φρόντιζαν να τον γεμίσουν με ετερόκλητους πληθυσμούς οι οποίοι, όσον αυτό ήταν δυνατόν, δεν έπρεπε να έχουν συναισθηματική επαφή μεταξύ τους. Έναν τέτοιον κοινωνικό χώρο μπορείς να τον κάνεις ό,τι θέλεις. Ανά πάσα στιγμή στρέφεις τον έναν εναντίον του άλλου και εμφανίζεσαι εσύ ως ο «υπεράνω ελεγκτής». Ως ο δήθεν αντιρατσιστής που φροντίζεις για την «αδελφωσύνη των λαών», ενώ στην πραγματικότητα τους υποσκάπτεις όλους μαζί.

Οπότε, δεν μας εντυπωσιάζει όλη αυτή η πολεμική, όλη αυτή η προσπάθεια να περιθωριοποιηθούν όσοι αντιδρούν, με το στίγμα του «εθνικιστή» ή και «φασίστα» και μάλιστα προκαλώντας τους συνεχώς με το μέγεθος της αθλιότητάς που έπραξαν και τη μετονομασία της σε «νίκη».

Η αδελφωσύνη των λαών δεν επιβάλλεται από τα πάνω. Ή υφίσταται ως βιωμένη κατάσταση μεταξύ των ανθρώπων, λόγω της συνειδητοποίησης των κοινών χαρακτηριστικών της ανθρώπινης μοίρας, ή αλλοιώς δεν μπορεί να υπάρξει με τεχνητό τρόπο. Η συναδέλφωση είναι μεγάλη υπόθεση αλλά προϋποθέτει υψηλά επίπεδα ειλικρίνειας, προϋποθέτει πως ως προς την αλήθεια χρειάζεται να είσαι ανελέητος προς τον ίδιο σου τον εαυτό. Όταν αυτά δεν υπάρχουν, τότε η απόσταση αποδεικνύει την πραγματική αδελφοσύνη περισσότερο από την δήθεν εγγύτητα. Έχουμε ξαναπεί πως αδέλφια «με το ζόρι» δεν υπάρχουν. Μόνο ένας κοινός χώρος εξουσιαζόμενων μπορεί να υπάρξει με το ζόρι και αυτή η κατάσταση είναι που ονομάζουν οι εξουσιαστές «αδελφοσύνη των λαών». Ας μην παραμυθιαζόμαστε λοιπόν. Η τεχνητή και βιαίως επιβεβλημένη «συναδέλφωση» είναι που οδηγεί σε υποβόσκοντα μίση, ειδικά όταν κάποιες εθνότητες πριμοδοτούνται περισσότερο από κάποιες άλλες, λόγω των πιο βολικών χαρακτηριστικών τους. Και τα μίση αυτά θα εκδηλωθούν κάποια στιγμή στο μέλλον. Και συνήθως εκδηλώνονται όταν η αυτοκρατορία βρεθεί σε κατάσταση αποσύνθεσης. Ας θυμηθεί κάποιος τί έγινε όταν διαλύθηκε η Σοβιετική Ένωση με το πλήθος των πολέμων που ξέσπασαν. Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι σήμερα κάτι αντίστοιχο της Σοβιετικής Ένωσης. Ελάχιστοι θα την κλάψουν όταν διαλυθεί, όπως ελάχιστοι έκλαψαν για την Σοβιετική Ένωση. Οι πόλεμοι, όμως, στα Βαλκάνια είναι σχεδόν από τώρα εξασφαλισμένοι.

Όταν διασπείρεις το κατάφωρο ψέμα, προκαλείς το μίσος. Όταν διαστρέφεις την ιστορία και την υποβιβάζεις στο επίπεδο της ιδιοκτησίας που μπορεί και πρέπει να αλλάξει ιδιοκτήτη, προκαλείς με μαθηματική ακρίβεια το μίσος. Το να απορείς γι’ αυτό σημαίνει πως δεν καταλαβαίνεις τους ανθρώπους. Δεν καταλαβαίνεις πως οι άνθρωποι δεν είναι στην ουσία τους «πολιτικά» ή «οικονομικά» όντα που ενδιαφέρονται αποκλειστικά και μόνο για την επιβίωσή τους, άρα μπορείς διαρκώς να τους σφυρηλατείς στη βάση μιας κοινωνικής μηχανικής, για να χωράνε σε αλλότρια των εαυτών τους συμφέροντα.


Η νομιμοφροσύνη άλλαξε στρατόπεδο


Μετά την υπογραφή για την ονομασία των Σκοπίων, αλλά και μετά όλα όσα εκτυλίχθηκαν στο Πισοδέρι, στις Πρέσπες, μια λέξη ακούγεται συνεχώς. Πλέον στους δρόμους διαδηλώνουν οι Εθνικιστές κάθε απόχρωσης και οι πατριώτες. Στα γραφεία παίρνουν αποφάσεις οι αριστεριστές. Κι οι διαδηλωτές φωνάζουν ό,τι φώναζαν κι οι προκάτοχοί τους, την ίδια αυτή λέξη: προδότης.

Πράγματι, τη στιγμή που ανοίγει πάλι μια νέα σελίδα, που θα ορίζει αλλιώς τα σύνορα, η λέξη αυτή ηχεί παράξενα τώρα. Όχι, επειδή δεν θεωρούσαμε ικανή μια τόσο ευτελή ομάδα ανθρώπων να διαπράξει μια τέτοια συμφωνία. Η πολιτική, όπως έχουμε πει πολλάκις, είναι η τέχνη της εξαπάτησης και της προδοσίας κάθε ακηδεμόνευτου αγώνα. Το ιδιαίτερο που χρειάζεται να δούμε εγκαίρως είναι ότι η νομιμοφροσύνη άλλαξε τώρα στρατόπεδο και πήγε στο πλευρό αυτών που, μέχρι να ανέβουν στην εξουσία, ωρύονταν για την αδικία που σήμερα διασπείρουν παντού και με μεγάλο πάθος.

Η νομιμοφροσύνη είναι μια έννοια μεταβαλλόμενη από την εξουσία, ανάλογα με τις εκάστοτε επιδιώξεις της. Είναι σαφές ότι στην επικράτεια της σημερινής Δυτικής αυτοκρατορίας το έθνος, η θρησκεία, η οικογένεια πρέπει να διαλυθούν. Ο,τιδήποτε διαφοροποιεί τους υπηκόους εντός των κοινωνικών τειχών πρέπει να εκλείψει πάση θυσία. Εκτός βέβαια από τις διαφορετικότητες των μειονοτήτων, που χρησιμοποιούνται συχνότατα για να διαλύσουν ο,τιδήποτε συνέχει, για αιώνες και χιλιετηρίδες, τις πλειοψηφίες των κοινωνιών. Η σύνδεση με το παρελθόν, οι πνευματικές και πολιτιστικές ρίζες των ανθρώπων πρέπει να διαρραγούν. Το βλέπουμε καθημερινά. Έχουμε φτάσει στο σημείο να αμφισβητείται ακόμη και το να δηλώνεις άνδρας ή γυναίκα, λες και πρόκειται απλώς για δικαίωμα…

Ασφαλώς, η ολομέτωπη επίθεση στα άνωθι, με επίκεντρο τις Μητροπόλεις της Δύσης, ενορχηστρώνεται και συμβαίνει από τα εναλλακτικά κινήματα, τους απανταχού αριστεριστές, τους «αντιεξουσιαστές» –που δεν είναι βεβαίως αντιεξουσιαστές, αλλά ουσιαστικά αντιδεξιοί– και τις οργανωμένες πολιτικά μειονότητες. Οι τελευταίες δεν προτάσσουν, όπως παλιότερα, τον σεβασμό απλά στη διαφορετικότητά τους, αλλά μια εξ ολοκλήρου επιβολή της δικής τους πραγματικότητας στη συντριπτική πλειοψηφία των εξουσιαζομένων. Μιας πραγματικότητας, ωστόσο, που «τυχαία» συμπίπτει με τις επιδιώξεις και τους στόχους των πραγματικών αφεντικών της Δύσης.

Με απλά λόγια, το παραπάνω σχήμα είναι μια εφαρμογή βασικών απόψεων της σχολής της Φρανκφούρτης, με σύγχρονους εξουσιαστικούς όρους. Στη θέση του μαρξιστικού προλεταριάτου τοποθετούνται οι μειονότητες. Τα αποτελέσματα είναι εμφανή. Δε θα μακρηγορήσουμε επί πλέον για το εν λόγω ζήτημα, επιφυλασσόμαστε για το μέλλον.

Βέβαια, η αναφορά στο εν λόγω ύπουλο εξουσιαστικό εργαλείο μόνον τυχαία δεν είναι, όσον αφορά την περίπτωση του μακεδονικού ζητήματος. Ήδη το μισθοδοτούμενο από το κράτος της Βαρδαρίας, αλλά και από μυστικές υπηρεσίες των ΗΠΑ και της Γερμανίας, «μακεδονικό» κόμμα «Ουράνιο Τόξο», που βρίσκεται εντός της Ελλαδικής επικράτειας, κάνει –για άλλη μια φορά– λόγο για «μακεδονική» μειονότητα. Όπως ανεφέρθη, δεν ενδιαφέρει τα πραγματικά αφεντικά της Δύσης από τί ανθρώπους θα αποτελείται αυτή η εθνότητα. Αυτό που έχει σημασία για αυτούς είναι να είναι απόλυτα υποτελείς· να ενεργούν όπως θα τους ζητήσουν, αποσταθεροποιώντας ή και διαλύοντας πλήρως κοινωνικούς ιστούς. Άλλωστε, η διάλυση και επανασύνθεση του κοινωνικού χώρου, με όρους που επιθυμεί η κυριαρχία, είναι εξουσιαστικό εργαλείο παλιό όσο και ο ίδιος ο πολιτισμός.

Και φτάνουμε στο σημείο να γινόμαστε όλοι μάρτυρες μιας περίεργης εικόνας∙ στο Πισοδέρι, απέναντι από τα ΜΑΤ, βρίσκονταν οι μέχρι πρότινος νομιμόφρονες, που ό,τι κι αν έκαναν φρόντιζαν να έχουν το νόμο με το μέρος τους. Αυτό συνέχιζαν να κάνουν και την Κυριακή, της 17ης Ιουνίου, επιδιώκοντας να εναντιωθούν στη μετονομασία της ΠΓΔΜ σε «Βόρεια Μακεδονία». Και ενδεχομένως να αντιλήφθηκαν με τον πιο σκληρό τρόπο –καθώς είδαμε βαριά τραυματισμένους και άγρια χτυπημένους– ότι ο νόμος που δεν έχει οριστεί από μια πραγματικά οργανική κοινότητα ανθρώπων δεν είναι μια σταθερά, βάσει της οποίας αξίζει να ζει κανείς. Ένας τέτοιος νόμος είναι το ίδιο ευμετάβλητος με όλα τα άλλα· μεταβάλλεται όσες φορές και με όποιον τρόπο χρειάζεται, προκειμένου να εξυπηρετεί τους εκάστοτε ισχυρούς.

Λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα ανωτέρω προκύπτει το εξής φαινομενικά οξύμωρο σχήμα∙ ο λεγόμενος «ιδανικός υπήκοος» του πάλαι ποτέ έθνους-κράτους μετατρέπεται, αν δεν έχει ήδη συμβεί αυτό, σε εχθρό, σε κάτι που πρέπει να κονιορτοποιηθεί, για να δημιουργηθεί από τη σκόνη του ο «ιδανικός υπήκοος» του σήμερα, ο υπήκοος του υπερκράτους της Ενοποιημένης Κυριαρχίας. Επαναλαμβάνουμε, η νομιμοφροσύνη είναι κατασκευασμένη από «λάστιχο», δεν είναι κάτι στατικό, ουδέποτε ήταν.

Ναι, το έθνος, όταν συντίθεται βιαίως από το κράτος, ώστε να εξυπηρετεί την συνοχή του, είναι εξουσιαστικό κατασκεύασμα. Το έθος όμως δεν είναι. Στην αρχαιότητα το έθος είναι που προσδιόριζε το έθνος και από εκεί προέρχεται και η ίδια η λέξη. Όλα αυτά που συνδέουν ένα σύνολο ανθρώπων –που προϋπάρχουν του κράτους ή αναπτύχθηκαν κόντρα σε αυτό–, από τη γλώσσα, τη μουσική, τον τρόπο που χαίρονται ή θρηνούν, τον τρόπο που γιορτάζουν, τις διατροφικές τους συνήθειες, τα ήθη και έθιμα τους, το πώς βλέπουν τη ζωή και τον θάνατο, το πώς εκφράζουν το θρησκευτικό τους συναίσθημα, αποτελούν το κοινό τους έθος. Και αυτό όχι μόνον δεν είναι εξουσιαστικό, αλλά αντίθετα, όταν δεν προσεγγίζεται επιφανειακά, είναι ένα μεγάλο αγκάθι για την Παγκοσμιοποιημένη Κυριαρχία.



Επιλέξαμε να βαδίζουμε στο μονοπάτι της αναζήτησης της ελευθερίας. Όποιος θέλει να λέγεται ελεύθερος άνθρωπος δεν αρκείται σε αναπαραγωγή έτοιμων κανόνων που επαναλαμβάνονται συνθηματικά, δεν φοβάται να κοιτάξει την αλήθεια, ακόμη κι αν δεν του αρέσει και να την πει, ακόμη κι αν αυτό δεν ευνοεί την θέση του. Επιδιώκοντας την ελευθερία, προσπαθούμε να καθαρίζουμε το θολό τοπίο των εξουσιαστών και να διαλύσουμε τον φόβο που θέλουν να διασπείρουν με καθαρή καρδιά και πνεύμα.



Αναρχική συλλογικότητα Πυργῖται
pyrgitai.gr
anarchypress.wordpress.com
ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ