Έχει περάσει ένας χρόνος από τότε που η παράταξη της Δούρου παρουσίασε με τυμπανοκρουσίες τον προϋπολογισμό του 2015, λέγοντας ότι αναπροσάρμοσε το 10% των δαπανών ώστε να κατευθυνθεί σε κοινωνικές ανάγκες. Κι ενώ ακόμη η περιφερειακή αρχή δεν έχει απαντήσει στην... απλή ερώτηση της Αντικαπιταλιστικής Ανατροπής για το τι πραγματικά έγινε από όσα «κοινωνικά ευαίσθητα» είχαν εξαγγελθεί (η απάντηση είναι απλή: τίποτα. Απορούμε γιατί παίρνει τόσον καιρό να την καθαρογράψουν...), η Περιφέρεια Αττικής συνεχίζει να διαφημίζει με κάθε ευκαιρία ότι κάνει κοινωνική πολιτική. Όπως και σήμερα, που έσπευσε να βγάλει Δελτίο Τύπου με τίτλο «Έως1.000.000 ευρώ διαθέτει η Περιφέρεια Αττικής από τις Λαϊκές Αγορές για τιςευπαθείς ομάδες».
Αυτό που δεν λέει, όμως, είναι ότι η κοινωνική πολιτική που ασκεί είναι μόνο αυτή που επιβάλλεται από τις κείμενες διατάξεις -κι αυτήν είναι ερώτημα με ποια αποτελεσματικότητα μπορεί να την ασκήσει (θα το δούμε παρακάτω). Προφανώς δεν είναι κοινωνική πολιτική της Περιφέρειας οι «μεταβιβαστικές δαπάνες», δηλαδή εκείνα τα κονδύλια για τα οποία η Περιφέρεια Αττικής λειτουργεί ως μεσάζοντας: τα επιδόματα των νεφροπαθών, οι επιχορηγήσεις σε ιδρύματα για παιδιά και ηλικιωμένους, και άλλες παρόμοιες περιπτώσεις, είναι απλώς χρήματα τα οποία δίνουν τα αρμόδια Υπουργεία για να τα διανείμει η Περιφέρεια στους δικαιούχους. Αυτό δεν λέγεται «πολιτική», απλή εκταμίευση λέγεται, και το κάνουν όλες οι Περιφέρειες, όποια διοίκηση κι αν έχουν.
Το ερώτημα είναι: ποια πολιτική κάνει η ίδια η Περιφέρεια Αττικής, με τα δικά της χρήματα. Το ερώτημα είναι: βρήκε στέγη σε έναν άστεγο, φρόντισε να έχει ρεύμα ένα παιδί, βοήθησε να ξανανοίξει ένα νοσοκομείο ή ένα σχολείο; Την ίδια στιγμή που τα 370 εκ. ευρώ, το αποθεματικό της Περιφέρειας Αττικής, το χει να «αναπαύεται» σε τραπεζικούς λογαριασμούς για να χει ο Τσακαλώτος δόσεις για το ΔΝΤ;
Το ίδιο ισχύει και για το 1 εκ. που διαφημίζει σήμερα η Περιφέρεια Αττικής. Τα χρήματα αυτά τα προβλέπουν οι νόμοι 4264/14 και Ν.4328/15 και αντιστοιχούν σε ποσοστό των εσόδων από τις λαϊκές αγορές που εισπράττει η Περιφέρεια Αττικής. Ο νόμος προβλέπει ότι η Περιφέρεια μπορεί να διαθέτει ποσοστό έως 25% από το έσοδο των λαϊκών αγορών αποκλειστικά για την οικονομική ενίσχυση ανέργων, πολυτέκνων, απόρων κ.λπ. με είδη που πωλούνται στις λαϊκές αγορές. Το ερώτημα είναι: θα κανε κάτι η Περιφέρεια Αττικής για το θέμα αυτό, αν δεν το προέβλεπε ρητά ο νόμος; Και το δεύτερο ερώτημα είναι: από τη στιγμή που η κα Δούρου και η κα Θανοπούλου «διαφημίσουν» τα έργα τους, μέχρι αυτά να γίνουν πράξη, πόσος χρόνος μπορεί να μεσολαβήσει;
Γιατί εκτός από το θέμα 8 (αυτό για τις λαϊκές αγορές), στο σημερινό Περιφερειακό Συμβούλιο υπήρχε και το θέμα 5, για την παροχή τροφίμων σε αστέγους, με βάση κονδύλι που διέθεσε για το σκοπό αυτό το Υπουργείο Εργασίας. Μόνο που υπάρχει ένα μικρό προβληματάκι: πρόκειται για σύμβαση που υπογράφτηκε στις 4/12/2015, με χρήματα που προορίζονταν να δοθούν για το... 2015, αλλά δεν δόθηκαν -και θα μεταφερθούν στο 2016 (μαζί με τις ευχές όλων μας να φτάσουν στους αποδέκτες, γιατί οι άστεγοι ως γνωστόν δεν τρέφονται με δελτία τύπου).
Στην αρχική σύμβαση, που υπογράφει ο Β. Κεγκέρογλου και η Ρ. Δούρου, διαβάζουμε (βλ. συνημμένο): «Σε εφαρμογή του Νόμου 4254/2014 για τη διάθεση από το πρωτογενές πλεόνασμα Γενικής Κυβέρνησης έτους 2013, χρηματοδότησης μεταξύ άλλων για την υλοποίηση προγραμμάτων ή δράσεων σίτισης και παροχής τροφίμων». Τα τρόφιμα θα πήγαιναν σε άστεγους σε εφαρμογή του δήθεν success story του Σαμαρά, που αφού εξαθλίωσε εργαζόμενους και συνταξιούχους, από το φοβερό «πρωτογενές πλεόνασμα» που δήθεν είχε, είπε να μοιράσει και μερικά ψίχουλα σε αστέγους!
Η περιπέτεια του ποσού (ένα χρόνο μετά!) αναφέρεται αναλυτικά στην εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας και είναι μια καθημερινή ιστορία στο... μνημονιακό δημόσιο, όπου και η πιο απλή δαπάνη περνάει από σαράντα κύματα, ώστε και ο Υπουργός να λέει ότι έδωσε τα χρήματα για τους άστεγους, και τα χρήματα να ξαναγυρίζουν στο τέλος του χρόνου στον κρατικό προϋπολογισμό γιατί δεν έχουν εκταμιευτεί κι έτσι να χτιστεί το success story της νέας κυβέρνησης που θα ναι πασπαλισμένο με μπόλικη «κοινωνική ευαισθησία».
«Γραφειοκρατία», θα δικαιολογηθεί η Περιφερειακή Αρχή. Δεν είναι μόνο γραφειοκρατία όμως! Είναι οι μνημονιακές ρυθμίσεις για τον δημόσιο τομέα. Είναι ο Καλλικράτης. Είναι η ίδια η πολιτική του νεοφιλελευθερισμού που από τη μια σε σπρώχνει στην ανεργία και την ανέχεια και από την άλλη σου δίνει ως φιλανθρωπία ένα συσσίτιο! Είναι ακριβώς η νεοφιλελεύθερη πολιτική που εφαρμόζει η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, και η παράταξη της Ρ. Δούρου στην Περιφέρεια Αττικής.
Την επόμενη εβδομάδα (17/12) εισάγεται για ψήφιση ο προϋπολογισμός του 2016. Αυτόν τον έχει καταρτίσει εξολοκλήρου η παράταξη της Ρ. Δούρου, και δεν μπορεί πλέον να κρυφτεί πίσω από τους «κωδικούς του Σγουρού που δεν μπορούν να αλλάξουν» (όπως έκανε πέρσι). Έλα σου όμως που, όσα δελτία τύπου κι αν βγάλουν για κοινωνικές δράσεις, η αλήθεια που αποτυπώνεται στον προϋπολογισμό δεν μπορεί να κρυφτεί: και η αλήθεια είναι ότι η πολιτική που εφαρμόζει στην Περιφέρεια η Ρ. Δούρου είναι τόσο μα τόσο ίδια με αυτή του Σγουρού...
Η περιπέτεια του κονδυλίου για τους άστεγους:
«Στις 05/12/2014 υπογράφηκε η Προγραμματική Σύμβαση μεταξύ Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Περιφέρειας Αττικής με αντικείμενο την υλοποίηση του έργου παροχής τροφίμων σε αστέγους και άτομα που διαβιούν σε συνθήκες στέγης, οι οποίες δεν εξασφαλίζουν δυνατότητα καθημερινής σίτισης και διατροφής.
Kατ΄ εφαρμογή της υπ’ αριθμ. 51/2014 Πράξης 15ης Υπηρεσίας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, τροποποιήθηκε η παραπάνω σύμβαση και υπογράφηκε η τροποποίηση στις 30/3/2015
Εν συνεχεία, συνετάχθη από τη Διεύθυνση Κοινωνικής Πρόνοιας μελέτη σχετικά με τους Δήμους που συμμετέχουν στο πρόγραμμα σίτισης και τον αριθμό των δικαιούχων ανά δήμο και καθόρισε τις ποσότητες των τροφίμων που πρέπει να διανεμηθούν ανά δικαιούχο σύμφωνα με το ποσό που εισπράχθηκε από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλειας και Πρόνοιας δυνάμει της παραπάνω Προγραμματικής Σύμβασης. Με βάση αυτά τα στοιχεία συντάχθηκε και η Διακήρυξη του Διαγωνισμού τον Ιούνιο.
Λόγω της αύξησης του ΦΠΑ τον Ιούλιο 2015 με νομοθετική ρύθμιση από 13% σε 23% σε ορισμένα από τα τρόφιμα, τροποποιήθηκε τα σχέδιο της Διακήρυξης 10/2015, ώστε να καταστεί εφικτή η συνέχιση του Διαγωνισμού και να μπορέσει η Γενική Γραμματεία Εμπορίου να τον εισάγει στη σχετική πλατφόρμα του ΕΣΗΔΗΣ και να προχωρήσει η διεξαγωγή του ηλεκτρονικά όπως επιβάλλεται από το νόμο. Τελικώς, δυνάμει την υπ αριθμ. 1546/2015 Απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Αττικής εγκρίθηκε η διενέργεια Ηλεκτρονικού Διεθνούς Ανοικτού Διαγωνισμού και – λαμβανομένης υπόψη και της περιόδου αδειών των καλοκαιρινών διακοπών - ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε στις 02/09/2015 και επρόκειτο να διενεργηθεί μετά την πάροδο 40 ημερών, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
Εν συνεχεία, ασκήθηκε η από 21/09/2015 προδικαστική προσφυγή κατά της διακήρυξης του άνω διαγωνισμού. Η προσφυγή έγινε αποδεκτή και από την Γνωμοδοτική Επιτροπή αξιολόγησης ενστάσεων και από την Οικονομική Επιτροπή της Π.Α. Εν συνεχεία, με την με αρ. 1981/2015 απόφαση της ματαιώθηκε ο διαγωνισμός προκειμένου να επαναπροκηρυχθεί με τροποποίηση των όρων και των τεχνικών προδιαγραφών.
Ο Επαναληπτικός Ηλεκτρονικός Διεθνής Ανοικτός Διαγωνισμός προκηρύχθηκε την 21η Οκτωβρίου 2015 και πρόκειται να διενεργηθεί την 4η Δεκεμβρίου 2015, σύμφωνα με τα οριζόμενα από την ισχύουσα νομοθεσία, δηλαδή μετά την πάροδο 40 ημερών από τη δημοσίευσή του.»
Άντε, και του χρόνου!
anticapitalist-attiki.blogspot.gr