«… μπας και βρουν κάλυψη στους ετερόκλητους όχλους των συλλαλητηρίων;»
Μέσα στην πρωθυπουργική μπουρδολογία και το κενό της, ο «εκλεκτός» των διεθνών αφεντικών, «ετερόκλητο όχλο» χαρακτήρισε το λαό που διαδήλωσε στο Σύνταγμα με τραγική κραυγή για το συνολικό κατάντημά του: «Μη παρακαλώ σας μη, λησμονάτε τη χώρα μου!».
Κι αυτός ο υποτιμητικός, ανέντιμος και ανήθικος χαρακτηρισμός δεν δημιούργησε καμία αντίδραση, από τους ταγούς της «επανάστασης»! ΑΝΤΑΡΣΥΑ, Λ.Α.Ε, αποκόμματα των Εξαρχείων, γκρουπούσκουλα του κ@λου, μπεκρήδες ποικιλώνυμων δικτύων και δικαιωμάτων, κυρίες αριστερής φιλανθρωπίας-«αλληλεγγύης» και άλλα ψευδοκουλτουριάρικα ναρκισσιστικά ραπανάκια, μουγκάθηκαν. Επειδή στην ουσία το ίδιο πιστεύουν για το λαό. Αυτοί είναι η πρωτοπορία και ο διαφωτισμός και ο λαός η πλέμπα. Άξεστος και απολίτιστος, χρειάζεται κάποιον να τον εκπολιτίσει. Βαθιά ολιγαρχικοί και ελιτιστές το ίδιο με τη δεξιά! Οι παλιότεροι λαϊκοί κομμουνιστές, απλοί άνθρωποι που έδωσαν τη ζωή τους για το λαό και τη χώρα, αδιάβαστοι από τσιτάτα, όμως μύστες μιας λαϊκής κοσμικής θρησκείας για το δίκιο, αν ζούσαν θα έφτυναν πάνω τους.
Η Παππά ομιλεί για τον τρόπο επιβίωσης των επαγγελματιών κομμουνιστών, αναγκαστικά συνωμοτικού χαρακτήρα που οδηγούσε συχνά στην εκμετάλλευση, με κάθε τρόπο και αιτιολόγηση, καταστάσεων και αντιφάσεων της πραγματικότητας. Ώστε, ανεπαίσθητα, εμπότισε με «επαναστατικό αμοραλισμό» τα μέσα επίτευξης του σκοπού. Ο αριστερός βασικός σκοπός, αγιάζει τα μέσα.
Παράλληλα, η άμπωτις του εθνικοαπελευθερωτικού προτάγματος, συνολικά από τον ελληνισμό, επηρέασε και την αριστερά. Άλλωστε ήταν πιο έτοιμη, να δεχτεί κοινωνικά, την πρόοδο και τον «εκσυγχρονισμό» ως αφηρημένο «διεθνισμό». Η τοποθέτηση των σπουδαγμένων πια «παιδιών» της, στη θέση του «μορφωμένου» συμμάχου των «εκσυγχρονιστικών ελίτ», αποτελούσε όχι μόνο ανάδειξη, επιτέλους, της «πρωτοπορίας του λαού» στην πολιτική διεκδίκηση ενάντια στο..κατεστημένο, αλλά είχε και πάμπολλα υλικά οφέλη. Ταυτόχρονα, η μεσοστρωματική μετάλλαξη της κοινωνικής αριστεράς, οδήγησε τους αριστερούς να ακολουθήσουν στη μικροκλίμακα της ζωής τους, το παράδειγμα της πρωτοπορίας τους. Στην αριστερά, η ταύτιση του σώματος με την ηγεσία του, επιτέλους επετεύχθη με τον πιο ελεεινό τρόπο.
Η εξέλιξη αυτή οδήγησε στον ελιτίστικο απομονωτισμό από τα λαϊκά στρώματα. Στην ναρκισσιστική υποστροφή της πρωτοπορίας σε μια ταυτότητα απόλυτης αλήθειας, εξουσίας και ολοκληρωτισμού. Η θέληση να εξαφανιστεί στην κυριολεξία η πατρίδα και ο λαός, δείχνει το απίστευτο τραύμα της αριστεράς και τις αδυσώπητες ενοχές της έναντι του ίδιου του εαυτού της που εντέλει στην ουσία δεν μπορεί να αντέξει και να ανεχτεί.
Θα ταν αισιόδοξο, οι ενοχές να μετουσιώνονταν σε κρίση συνείδησης, μα αυτό θα προϋπέθετε μια αριστερά που δεν θα είχε αναγάγει ως ολοκληρωτική ιδεολογία, την εξαφάνιση κάθε συνείδησης.
Δημήτρης Ναπ.Γ